Ismeri a Bolt nevű taxis céget? Ezt művelték a saját hazájukban

2024. április 23. 17:54

A Bolt egészen odáig ment, hogy Észtország nevében levelet fogalmazott meg, amelyben az EU Tanácsának spanyol elnöksége által előterjesztett kompromisszumos szöveggel szemben lépett fel.

2024. április 23. 17:54

Nyitókép: Jakub Porzycki/AFP

2023 októberében az észtországi székhelyű szállítási vállalat, a Bolt felajánlotta, hogy az észt kormány nevében levelet fogalmaz meg a platformmunka-irányelv ellen.

Abban az időben az Európai Unió jogalkotói olyan szabályokról tárgyaltak, amelyek új munkaügyi szabályokat hoztak volna létre a szolgáltató szektorban ideiglenes munkát független vállalkozóként végző vagy szabadúszók számára, pont mint például a Bolt alkalmazásban dolgozók, amely az ágazat zászlóshajója és az egyik legnagyobb szereplő az uniós piacon.

Észtország, amely az informatika és a digitális gazdaság egyik vezető európai országa, tagja volt annak az országcsoportnak – köztük Németországgal, Franciaországgal és Görögországgal -, amely az utolsó pillanatig megpróbálta megakadályozni, hogy a jogszabály az EU Tanácsában átmenjen – azzal érvelve, hogy a jogszabály az üzleti innováció elfojtásának kockázatával jár.

Az Euractiv által megszerzett, az információszabadságra vonatkozó kérelem alapján a Corporate Europe Observatory (CEO) nonprofit szervezet által biztosított e-mailváltások és bizalmas dokumentumok szerint

a Bolt mindent megtett annak érdekében, hogy Észtország a platformok mellett álljon ki, és küzdjön a javasolt irányelv gyengítéséért.

A Bolt egészen odáig ment, hogy Észtország nevében levelet fogalmazott meg, amelyben az EU Tanácsának akkori spanyol elnöksége által előterjesztett kompromisszumos szöveggel szemben lépett fel.

Az interakciók egy része a Bolt egy korábbi alkalmazottjának szólt, aki az észt Gazdasági és Hírközlési Minisztérium tisztviselőjeként dolgozott tovább. Az e-mailváltásokra az ügy egyik legkritikusabb időszakában került sor, amikor a feszültség a tetőfokára hágott, és a Tanács spanyol elnöksége remélte, hogy az év végéig sikerül lezárni az ügyet.

A szállítási platformok vezetői és észt kormánytisztviselők, köztük miniszterek között két éven keresztül küldött e-mailekből kiderül, hogy a Bolt és mások milyen aktívan küzdöttek a platformok munkájáról szóló irányelv ellen. Igaz, hogy törvénytelenség nem történt, de

az események rávilágítanak a platformok agresszív lobbitaktikájára, valamint arra az etikai szürke zónára, amelyben a köztisztviselők és az érdekelt felek gyakran mozognak.

A 2021–ben javasolt platformmunka-irányelv a munkavállalók a digitális platformokkal való kapcsolatának szabályozására szolgált, úgy hogy kevésbé legyenek az előbbiek kiszolgáltatva. Több ország azt kifogásolta, hogy a javaslat szerint az önálló vállalkozóként tevékenykedő platformmunkások teljes munkaidős munkavállalókká váltak volna és így szociális juttatásokat is kellett volna a munkaadó cégek juttassanak nekik. Észtország is úgy vélte, hogy az új irányelv megfojtaná az üzleti innovációt, és óva intett a foglalkoztatás túlságosan bonyolult jogi vélelmétől. Az uniós országok végül 2024. március 11-én elfogadták az irányelv felhígított változatát, amelyről szerdán (április 24-én) szavaz az Európai Parlament plenáris ülése.


 

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
stormy
2024. április 24. 00:45
"Észtország, amely az informatika és a digitális gazdaság egyik vezető európai országa," de komolyan. mért kell ez ???
atti64
2024. április 23. 20:53
CSÜRHE BANDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben Jeremiah
2024. április 23. 18:16
A taxisblokád óta nem ültem taxiba (család egy tagja sem), de úgy látom, semmit nem változtak. Majd 25 év múlva újra rájuk nézek...
2024. április 23. 18:08 Szerkesztve
A BOLT itthon is gátlástalan és a személyfuvarozást -bárki számára/leginkább- lehetővé tevő szemé-(ly)-tgyűjtő lerakó. Ilyen a Főtaxinál, a Volánnál elképzelhetetlen volt ellenőrök, helyism,eret, vezetéstechnikai felvételi, szinvonalas utaspanasz kezelés nélkül. Nem csoda hogy a Bolt tele lett bunkó sofőrökkel kultúrálatlan éppenhogy jogsis cigányokkal is. Normális ember nem kezd és nem utazik velük. ( a kérdés csak annyi, hogy te is Bolt-os vagy-e vagy taxis?)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!