Akcióban a rendőrség, sokak számítását keresztül húzta a gigarazzia (VIDEÓ)
Több mint két tucat személyt elfogtak vagy előállítotak, és még egy illegális gyorsulási versenyt is meghiúsítottak.
„A minden elemében manipulatív lakógyűlés »döntését« nem tartjuk legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben” – szögezte le a klub szakjogásza.
A Magyar Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, miszerint nem támogatja a személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról – mondta a Magyar Nemzetnek Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke. Múlt héten kiderült, hogy az autósok továbbra sem vehetik birtokba a hidat, s Karácsony azt mondta: „nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét”.
Azonban a klub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke hangsúlyozza, észszerű megoldást az adhat, ha „a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autóközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek”. Arról is beszélt, hogy
a forgalmi rend kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanának szükségesnek.
Hozzátette: a városvezetés döntése nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési hálózata a hidak sűrűségét tekintve eleve elmaradást mutat. A közlekedési szakjogász a Magyar Nemzetnek kifejtette: a főváros vezetése a fejlett városok autómentesítési példáit igyekszik utánozni, de azt nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési infrastruktúrája – minden szegmensét tekintve – lemaradásban van olyan városoktól, mint Bécs, London és Párizs, amely városok belső folyószakaszát például másfélszer nagyobb hídkínálat jellemzi.
A Lánchíd kiesésével Buda és Pest belvárosa három kilométer hosszúságban van elvágva egymástól, miközben a kívánatos hídtávolság 600-800 méter”
− fejtetti ki a szakjogász. Szerinte a a Szabadság és az Árpád híd várható felújításával a helyzet bizonyosan tovább fog romlani.
„A minden elemében manipulatív lakógyűlés »döntését« nem tartjuk legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben” – szögezte le a Magyar Nemzetnek Gyulainé Tóth Zsuzsa.
Nyitókép: Karácsony Gergely Facebook-oldala